Verzenden en Retourneren
VERZENDING
Gezien mijn werkzaamheden naast mijn bijberoep, streef ik ernaar om uw bestelling binnen een periode van 3 dagen na aankoop te verzenden. Voor op maat gemaakte oorbellen zal de exacte leveringstermijn met u worden afgesproken, zodat ik aan uw specifieke wensen kan voldoen. Omdat al mijn producten met de hand worden gemaakt, kan het in drukke periodes iets langer duren voordat uw bestelling bij u aankomt.
Ik verstuur al mijn pakketjes met zorg in brievenbusdozen, zodat je niet thuis hoeft te zijn voor de levering. De verzendkosten bedragen €7 binnen België. Ik verpak alle items zorgvuldig, zodat het uitpakken een feestje op zich is.
RETOURNEREN
Als u een product wilt retourneren, kunt u binnen 14 dagen na ontvangst contact met mij opnemen via een van de onderstaande contactmogelijkheden. Het retourneren is op eigen risico en de kosten zijn voor de koper. Producten moeten op een vergelijkbare manier worden teruggestuurd als hoe u ze heeft ontvangen, om beschadiging te voorkomen. Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of beschadiging tijdens het retourneren.
Houd er rekening mee dat bij aankoop van oorbellen op beurzen en markten er geen mogelijkheid is tot retourneren, vanwege de aard van deze verkoopomgevingen.
Ik behoud mij het recht voor om retouraanvragen en -zendingen te weigeren als ik vermoed dat het product gebruikt of beschadigd is door anderen dan de verkoper of leverancier. Op maat gemaakte producten of speciale bestellingen kunnen niet worden geretourneerd.
Als de retouraanvraag binnen de gestelde termijn valt, de retour door mij is goedgekeurd en we de items in originele staat hebben ontvangen, zal ik het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terugbetalen. Afhankelijk van uw bankinstelling ontvangt u het geld dezelfde dag of enkele werkdagen later op uw rekening.
U kunt er ook voor kiezen om een ander product uit te zoeken. In dat geval wordt het aankoopbedrag van de retourzending in mindering gebracht op uw nieuwe aankoop. Als het nieuwe item duurder is, vraag ik u om het resterende bedrag over te maken. Als het nieuwe item goedkoper is, betaal ik u het verschil terug.
HERSTELLEN
Ik sta altijd klaar om aangekochte items te herstellen. De verzendkosten om de te herstellen items naar mij terug te sturen, zijn echter altijd voor de koper. Het is belangrijk op te merken dat de producten op een vergelijkbare manier moeten worden verzonden als hoe je ze hebt ontvangen. De items mogen onder geen enkele omstandigheid worden verzonden in een normale brief enveloppe of zonder beschermende verpakking. Dit verhoogt het risico op beschadiging aanzienlijk. Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of beschadiging tijdens de retourzending.
Wat betreft de kosten voor de herstelling, bied ik twee opties aan:
Als je kunt aantonen dat je geen schuld treft aan de schade en je alle onderdelen nog in je bezit hebt, neem ik de herstelkosten voor mijn rekening.
Als je zelf verantwoordelijk bent voor de schade kun je ervoor kiezen om de herstelling op eigen kosten te laten uitvoeren. We bespreken de herstelkosten altijd van tevoren, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.